Griekenland, James Bond vs Leipe Tinus

23 augustus 2016 - Kalloní, Griekenland

Voor dinsdag en woensdag hadden wij een een Fiat panda gehuurd. Echter dinsdag ochtend kregen wij te horen dat de Fiat pinda niet meer beschikbaar was maar wel een nog een jeep. Dus wij begonnen in een rode jeep. We zijn eerst richting het dorpje Petra gegaan want wij hadden een brief voor iemand die in het restaurant Rama werkte, de vriend van een kassiere van pap. Dus a la all you need is love zijn wij in het restaurant gaan zitten en hielden wij de envelop met zijn naam er op aan haar voor met de vraag "Do you know him?" Ze begon meteen te lachen want het was haar zoon. Ze heeft de brief aan hem gegeven en hij kwam zelf later ook even kennis maken en vragen of zijn vriendinnetje nog en beetje goed haar werk deed. Hij had ons nog wat tips gegeven over wat er te doen wat in de buurt en daarna gingen wij weer. We zijn door gereden naar een kasteel in de buurt dat er heel imposant uit zag maar eenmaal dat we er binnen liepen kwamen wij er een beetje achter waarom de toegangsprijs zo goedkoop was. We waren van plan om naar Skala Sikamineas te gaan maar de weg daar naartoe verliep iets anders dan gedacht. Het weggetje slingerde alle kanten op en wat niet gemaakt van asfalt maar gewoon los grind. Na een heleboel bochten en nog niemand te hebben gezien, waren wij er van overtuigd dat we James Bond door de bocht scheurend zouden tegen komen. Enige tijd later kwamen we weer in de bewoonde wereld, dachten we. We reden het dorpje Lepetimnos in, dat wij al gauw vertaalde naar Leipe Tinus, en daar was echt geen hond te bekennen. Dus we reden ook zo weer buiten het dorp. Uiteindelijk kwamen we toch aan in Skala Sikamineas waar ze iets met zeemeerminnen bleken te hebben. We kwamen er toen we verder gingen ook achter dat veiligheid en duidelijke bordjes geen prioriteit zijn hier. We hebben nog een klooster bezocht, waar een beetje een lugubere geschiedenis aan vast zat, en we zijn weer terug naar het hotel gereden.

1. Ina Brussel:
    25 augustus 2016
    lieve allemaal wat een avontuur ,lijkt me leuk in een jeep lekker de wind door je haren.Jullie hebben mooie dingen bezocht,Het schiet al weer op ,watgaan jullie nog meer doen? wanner komen jullie thuis ?hebben jullie zin om te komen eten?nog fijne dagen ik kijk weer uit naar het volgende reisverhaal.
    liefs van opa en oma belle en van tops
  2. CAS en nienke:
    26 augustus 2016
    Geweldige blog en wat romantisch om als Cupido een brief te overhandigen. Goede reis terug en we zien elkaar vanavond cq morgen